Informacje o zużyciu paliwa i emisji CO2
Informacje o zużyciu paliwa i emisji CO2 w samochodach osobowych (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie zestawień istotnych z punktu widzenia ochrony środowiska informacji o produktach - Dz. U. z 2004 r., Nr 98, poz.
| Lp. | Marka | Typ | Wariant | Wersja | Nazwa Handlowa (Model) | Symbol wg. PKWiU | Rodzaj paliwa* | Pojemność silnika | Maksymalna moc silnika | Wartość zużycia paliwa** | Wartość emisji CO2**** | Maksymalna moc netto silnika elektrycznego ***** | Klasa pojazdu hybrydowego****** | |||||
| Wartość | Jednostka miary | Wartość | Jednostka miary | Wartość | Jednostka miary*** | Wartość | Jednostka miary | Wartość | Jednostka miary | |||||||||
| 1 | SUZUKI | AZ | CA3S | MT/L | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,7 | l/100 km | 106 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV | 
| 2 | SUZUKI | AZ | CA3S | MT/H | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,8 | l/100 km | 107 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV | 
| 3 | SUZUKI | AZ | CA3S | CVT/L | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,1 | l/100 km | 115 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV | 
| 4 | SUZUKI | AZ | CA3S | CVT/H | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,2 | l/100 km | 117 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV | 
| 5 | SUZUKI | AZ | DA3S | MT/L | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV | 
| 6 | SUZUKI | AZ | DA3S | MT/H | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,95 | kW | NOVC-HEV | 
| 7 | SUZUKI | AZ | CC3S | MT | SWIFT | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,6 | l/100 km | 125 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV | 
| 8 | SUZUKI | HJ | B74B | MT/L | JIMNY | 29.10.21.0 | P | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 138 | g/km | - | kW | - | 
| 9 | SUZUKI | HJ | B74B | MT/H | JIMNY | 29.10.21.0 | P | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 138 | g/km | - | kW | - | 
| 10 | SUZUKI | JY | AD2S | MT | SX4 S-CROSS | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,6 | l/100 km | 126 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV | 
| 11 | SUZUKI | JY | BD2S | MT | SX4 S-CROSS | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 6,1 | l/100 km | 137 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV | 
| 12 | SUZUKI | JY | AH2S | AGS | SX4 S-CROSS | 29.10.21.1 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 5,6 | l/100 km | 123 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV | 
| 13 | SUZUKI | JY | BH2S | AGS | SX4 S-CROSS | 29.10.21.2 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 137 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV | 
| 14 | SUZUKI | LY | DD1S | MT | VITARA | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV | 
| 15 | SUZUKI | LY | ED1S | MT | VITARA | 29.10.21.0 | P/EE | 1373 | cm³ | 95 | kW | 5,8 | l/100 km | 131 | g/km | 10 | kW | NOVC-HEV | 
| 16 | SUZUKI | LY | DH1S | AGS | VITARA | 29.10.21.1 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 5,6 | l/100 km | 126 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV | 
| 17 | SUZUKI | LY | EH1S | AGS | VITARA | 29.10.21.2 | P/EE | 1462 | cm³ | 75 | kW | 6,1 | l/100 km | 137 | g/km | 24,6 | kW | NOVC-HEV | 
| 18 | SUZUKI | MF | H91S | MT4/L2 | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,9 | l/100 km | 110 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 19 | SUZUKI | MF | H91S | MT5/L2 | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 4,9 | l/100 km | 110 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 20 | SUZUKI | MF | H91S | MT4/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 21 | SUZUKI | MF | H91S | MT5/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 22 | SUZUKI | MF | H91S | MT4/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 23 | SUZUKI | MF | H91S | MT5/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,0 | l/100 km | 112 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 24 | SUZUKI | MF | J91S | MT4/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 25 | SUZUKI | MF | J91S | MT5/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 121 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 26 | SUZUKI | MF | H91S | CVT4/L | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 122 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 27 | SUZUKI | MF | J91S | MT4/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 122 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 28 | SUZUKI | MF | J91S | MT5/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,4 | l/100 km | 122 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 29 | SUZUKI | MF | H91S | CVT4/H | IGNIS | 29.10.21.0 | P/EE | 1197 | cm³ | 61 | kW | 5,5 | l/100 km | 124 | g/km | 1,94 | kW | NOVC-HEV | 
| 30 | SUZUKI | XA5P | AXAP54 | AXAP54L-ZNXGBW | ACROSS | 29.10.22.0 | P/EE | 2487 | cm³ | 136 | kW | 1,0 | l/100 km | 22 | g/km | 174 | kW | OVC-HEV | 
| 31 | SUZUKI | ZE1HE(S)(EU,M) | ZWE211(W) | ZWE211L–SWXNBW(1E) | SWACE | 29.10.22.0 | P/EE | 1798 | cm³ | 72 | kW | 4,5 | l/100 km | 103 | g/km | 53 | kW | NOVC-HEV | 
* Wpisując rodzaj paliwa, stosuje się następujące skróty: P - benzyna, D - olej napędowy, M -
    mieszanka (paliwo-olej), LPG - gaz płynny (propan-butan), CNG - gaz ziemny sprężony (metan), LNG - gaz ziemny
    skroplony (metan), H - wodór, BD - biodiesel, E85 - etanol, EE - energia elektryczna, 999 - inne;
    
** średnie zużycie paliwa;
    
*** dla CNG jednostką miary zużycia paliwa jest m³/100 km;
    
**** średnia wartość emisji CO₂ W przypadku warianto-wersji dla których producenci pojazdu dysponują danymi w
    zakresach, w tabeli zawarta jest informacja o najwyższej wartości z tego zakresu.
    
***** Tylko dla pojazdów hybrydowych
    
****** OVC HEV pojazd hybrydowy z doładowaiem ze źródeł zewnętrznych, NOVC HEV pojazd hybrydowy bez doładowania
    ze źródeł zewnętrznych
    
Dane dotyczące zużycia paliwa, energii elektrycznej i emisj CO₂ wynikają z światowej zharmonizowanej procedury
    badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową bardziej realizstyczną procedurą pomiaru. Procedura ta jest
    szczegółow uregulowane w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniającym
    rozporządzenie (WE) nr 715/2007
    Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji
    zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do
    informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i
    Rady,
    rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylającym rozporządzenie
    Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz. U. UE. L. z 2017 r. Nr 175, str. 1 z późn. zm.). Od dnia 1 września 2018 roku WLTP
    zastąpiło w pełni nowy europejski cykl jezdny (NEDC) w pojazdach kategorii M1. Ze względu na bardziej realistyczne
    warunki badania
    wartości zużycia paliwa i emisji CO₂ mierzone na podstawie WLTP są w wielu przypadkach wyższe od wartości mierzonych
    na podstawie NEDC. Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO₂ zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych
    jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. Poza wielkością zużycia paliwa przez samochód,
    również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury nietechnicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji
    CO2 przez samochód. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.
    
 

 
                         
                         
                         
                         
                         
                        