27.04.2021

Suzuki, Subaru, Toyota, Daihatsu i Mazda pracują nad nowym standardem komunikacji w samochodach

Suzuki Motor Corporation zawarło porozumienie z czterema koncernami motoryzacyjnymi w sprawie wspólnego standardu dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych opartych o łączność internetową. Japońskie marki będą pracować nad promocją zestandaryzowanych aplikacji i usług.

Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota) i Mazda Motor Corporation (Mazda) zawarły porozumienie w sprawie wspólnego opracowania specyfikacji technicznych dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

Obecnie poszczególni producenci samochodów opracowują niezależnie systemy multimedialno-komunikacyjne w pojazdach. Nawet, gdy samochody różnych marek są wyposażone w te same funkcje i usługi, jak na przykład system zdalnego sterowania, każda firma opracowuje rozwiązanie według własnych technologii i standardów.

Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się również do promowania i rozwoju ujednoliconych systemów multimedialno-komunikacyjnych wykorzystujących usługi podłączone do sieci. Wszystko w celu zapewnienia wygodnych, bezpiecznych i sprowadzonych rozwiązań w ramach transformacji określonej akronimem CASE (connected, autonomous/automated, shared, and electric). Aplikacje wraz z usługami internetowymi to jedne z filarów, które rozwijają się równie dynamicznie jak automatyczna/zautomatyzowana jazda, współdzielenie samochodów i przejazdów oraz elektryfikacja napędów. Rozwój usług internetowych w samochodach wykorzystuje technologię chmury, internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji.

W odpowiedzi na zachodzące zmiany producenci będą możliwie szybko dążyć do wprowadzenia nowych aplikacji i usług mobilnych. Współpraca pomiędzy koncernami w ramach zestandaryzowanej infrastruktury pozwoli każdemu z koncernów skupić się na samym rozwijaniu aplikacji i usług bez kompromisów w kwestiach wydajności.

Na obecnym etapie Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, będą wprowadzać własne rozwiązania i aplikacje do platformy komunikacyjnej Toyoty. Jednocześnie partnerzy rozpoczną prace nad zunifikowanym systemem multimediów i łączności nowej generacji, opartym na opracowanym wspólnie standardzie wymiany informacji między samochodami i centrami danych. Nowe systemy będą oferować wyższą jakość i szybkość połączeń. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć zespoły pracujące nad oprogramowaniem u każdego z producentów, przez co obsługa, aktualizacje systemu oraz wprowadzanie nowych funkcji będzie znacznie uproszczone.

Schemat koncepcyjny działania usług opartych o połączenie z siecią



Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda są otwarte na współpracę z innymi partnerami zainteresowanymi dalszym rozwojem i standaryzacją systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

25.11.2021

Nowe Suzuki S-CROSS zadebiutowało podczas światowej premiery online!

Suzuki z dumą prezentuje swój najnowszy model w gamie. Nowy S-CROSS został zaprojektowany, aby sprostać dynamicznym potrzebom współczesnego właściciela nowoczesnego SUV-a. S-CROSS charakteryzuje się zawansowanym designem i wysoką funkcjonalnością. Wraz z solidną i odważną stylistyką podnosi poprzeczkę w kwestii zmniejszania zużycia paliwa, mocy, napędu na cztery koła oraz najnowocześniejszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komunikację.

Dowiedz się więcej
22.11.2021

Suzuki zapowiada światową premierę online – nadchodzi Nowy S-CROSS

Już 25 listopada Suzuki zaprezentuje światu swój najnowszy model w gamie. Nowy S-CROSS łączy w sobie największe osiągnięcia i doświadczenie japońskiej marki w segmencie SUV z ostatnich dekad – zaawansowany napęd na cztery koła oraz technologie zapewniające najwyższe osiągi.

Dowiedz się więcej
23.06.2021

Złota Odznaka PZKosz dla Prezesa Zarządu Suzuki Motor Poland

Piotr Dulnik, Prezes Zarządu Suzuki Motor Poland, został wyróżniony jednym z najwyższych odznaczeń PZKosz – Złotą Odznaką Polskiego Związku Koszykówki.

Dowiedz się więcej
18.06.2021

Damian Durkacz dołącza do Suzuki Top Team

Elitarne grono pięściarek i pięściarzy pod patronatem Suzuki Motor Poland powiększa się o kolejnego zawodnika. Młody i utalentowany pięściarz - Damian Durkacz - dołącza do Suzuki Top Team.

Dowiedz się więcej