Pod maską nowej generacji Swifta jest nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy Z12E, o pojemności 1,2 litra. Jednostka ma sprawność cieplną sięgającą 40% (paliwo 95 RON), co skutkuje rzeczywiście większą oszczędnością spalania. Oprócz tego zmniejszono masę własną, zredukowano emisję spalin, a silnik generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych dla lepszej reakcji na gaz oraz odpowiednich osiągów.
W porównaniu z silnikiem K12D (montowanym w poprzedniej-dotychczas oferowanej generacji modelu Swift) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji w cylindrze (szybsze spalanie), zastosowanie pośredniego mechanizmu blokującego (w układzie VVT), zwiększenie stopnia przepływu zaworu EGR oraz montaż wahadłowego mechanizmu napinającego pasek osprzętu i elektrycznej pompy wody. Zmniejszono także emisję cząstek stałych poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania, a także użycie trójdrożnego katalizatora o dużej chłonności i filtra cząstek stałych GPF (filtr cząstek stałych benzyny). Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Dzięki temu Swift jest jeszcze bardziej oszczędny i emituje mniej szkodliwych dla środowiska substancji.
Salon samochody 101st Brussels Motor Show w Brukseli był okazją do pokazania szerokiej publiczności e VITARY, pierwszego masowo produkowanego pojazdu elektrycznego Suzuki z akumulatorem (BEV).
Dowiedz się więcejMinęło kilka pierwszych dni nowego roku 2025, co skłania do wstępnych podsumowań.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation poinformowało, że w dniu 25 grudnia 2024 r. po długiej chorobie odszedł Osamu Suzuki, doradca senior w SMC.
Dowiedz się więcej… spokoju, ciepła oraz kilku dni, które będziecie mogli poświęcić wyłącznie samym sobie.
Dowiedz się więcej